فهرست اخبار فهرست اخبار

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مرکزی ، میهمان جلسه کمیته امر به معروف و نهی از منکر بانک مسکن استان

جلسه کمیته امر به معروف و نهی از منکر بانک مسکن استان مرکزی

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مرکزی در جلسه کمیته فرعی امر به معروف و نهی از منکر بانک مسکن استان، از مسئولین بانک خواست: نقاط مثبت عملکرد بانک مسکن در سپرده پذیری و نیز در تخصیص شفاف وقانونی تسهیلات در این بانک را به عنوان معروفات سیستم بانکی ارائه دهند.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مرکزی در جمع اعضای کمیته امربه معروف و نهی از منکر بانک مسکن استان: بانک مسکن در ردیف بانک های موفق در کشور است که تلاش دارد اصول مصوب در قانون عملیات بانکداری بدون ربا را به شکل صحیح اعمال نماید.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان مرکزی در جلسه کمیته امر به معروف و نهی از منکر بانک مسکن استان که با دعوت از معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان و اعضای کمیته مزبور در دفتر مدیر شعب استان تشکیل شد؛ محمد کوچکی معاونت ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان در سخنان خود، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به خاطر اقامه ارزش ها در جامعه اسلامی است، چراکه این فریضه سبب شاخص گذاری در ارزش ها بوده و زمینه ساز ترویج اخلاق و معنویت در سطح جامعه است.

وی اظهار داشت: قدم نخست در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و کمیته های زیرمجموعه آن در ادارات و سازمان ها، فرهنگ سازی است. این که بتوانیم دید نادرست شکل گرفته در اذهان مردم را نسبت به این فریضه تغییر دهیم و باید ها و نباید های دینی، اجتماعی، فرهنگی و سازمانی را برجسته نموده، جامعه و هم همکاران سازمانی را نسبت به آن حساس کنیم.

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین موانع در دستگاه ها، رویکرد رویداد محوری است، حال آن که مسئولین دستگاه ها باید به سمت مسئله محوری بروند؛ بدین شکل که مسائل اصلی دستگاه خود را به صورت تخصصی احصا و با کمک شورا برای حل آن برنامه ریزی هدفمند انجام دهند و به الگو سازی موفق در دستگاه خود برسند.

وی تصریح کرد، مطالبه گری در مباحث اقتصادی و در نظام بانکی در جائی مصداق دارد که اذهان مردم نسبت به عملکرد بانک ها مثبت بوده و بانک در انجام امور بانکی، در پرداخت ها و دریافت ها؛ چارچوب قانون بانکداری اسلامی را رعایت کرده و اعتماد مردم را جلب کند. این مهم متاسفانه در سال های اخیر به ویژه در برخی بانک های خصوصی مورد رضایت نبوده و نوعی بی اعتمادی در کشور به وجود آورده است.

کوچکی گفت: البته هستند بانک هائی همچون بانک مسکن که در این باره تا حدود زیادی موفق عمل کرده و سعی داشته و دارند تا در سپرده پذیری و هم در اعطای تسهیلات، چارچوب عقود اسلامی را رعایت کرده و عملکردی موفق داشته باشند که انتظار می رود، بانک های موفق، اقدامات مثبت و به عبارتی معروفات کاری خود را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر گزارش دهند تا مصداقی برای شفافیت عملکرد آن ها،دیدگاه مثبت مردمی نسبت به آن و الگوئی برای بهبود عملکرد دیگر بانک ها باشد.

احمد علی جعفری مدیر شعب استان مرکزی در این جلسه، پیرامون اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در سازمان ها و رویکرد مجموعه بانک مسکن به فرهنگ سازی و اعمال شقوق آن در سازمان سخن گفت و اظهار داشت؛ شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک در تهران، همواره فعالیت های مجموعه صف و ستاد بانک در حوزه معروف و منکر را مورد پایش قرار داده و برنامه های مدونی برای کمیته های فرعی امر به معروف و نهی از منکر مدیریت ها تدوین و اجرائی نموده است.

جعفری سپس به بانک مسکن، اهداف و استراتژی ها و جهت گیری ماموریت بانک در جهت رفع مشکل مسکن اقشار مختلف جامعه پرداخت و با بیان خلاصه ای از عقود جاری بانک در سپرده پذیری و در اعطای تسهیلات گفت: آن چه مهم است، عملکرد صحیح بانک مسکن در اعمال عقود بانکی و نظارت بر حسن اعمال آن در تمامی قراردادها بوده و به جرات می توان گفت: بانک مسکن به لحاظ سلامت کاری در ردیف سازمان های برتر کشور قرار داشته و این عنوان را نه در سال های اخیر که از سالیان دور، از بدو تاسیس خود یدک می کشد.

مدیر شعب استان مرکزی ادامه داد؛ خوشبختانه مردم فهیم ما به خوبی تشخیص داده اند که بانک مسکن بانکی مردمی است که رسالت اجتماعی خود را بهتر از رسالت بانکداری و انتفاعی خود انجام داده و از تمام ظرفیت و توان خود در جهت رفع مشکل مسکن مردم و هم در احیای تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور استفاده نموده است و از این رو این بانک را بانکی محبوب تلقی می کنند.
آخرین بروزرسانی 1399/7/7